I vores seneste afsnit af “Think About It” har vi inviteret medieforsker og partner i reklamebureauet Nørgård Mikkelsen, Henrik Rewes, til at diskutere et aktuelt og spændende emne med os: Nemlig influencermarketing og influencertroværdighed.
I en performance-undersøgelse udført af Nørgård Mikkelsen ser det nemlig ud til, at 2024 bliver året, hvor influencermarketing virkelig kommer til at boome. Det lover godt for virksomheder, der ønsker at benytte sig af denne markedsføringstaktik til at nå ud til deres målgruppe.
Men der er en anden side af mønten. En nyligt udkommen troværdighedsundersøgelse fra Radius CPH A/S viser, at influencere faktisk rangerer lavest på troværdighedsskalaen, når man kigger på forskellige erhverv. Dette rejser en vigtig diskussion om, hvordan influencermarketing kan skabe tillid hos forbrugerne, når troværdigheden er i bund.
I vores podcastafsnit udforsker vi, hvordan disse to aspekter hænger sammen. Vi undersøger de generelle fordele ved at bruge influencere i markedsføring og PR-strategier, ligesom vi også kommer med vores råd til virksomheder, der overvejer at bruge influencere som en del af deres kommunikation. Alt sammen suppleret af bureauchef hos Think PR, Lise Hvid Holm.
Lyt med i vores seneste afsnit, og vær klar til at tage din influencermarketing til det næste niveau med de rette strategier og indsigter.
“Think About It” kan høres på alle de kanaler, hvor du lytter til podcast, så husk at gå ind og følg os, så I ikke går glip af de fremtidige episoder.
👂Lyt med på Podimo, Spotify: https://lnkd.in/d5JpGiQJ eller på Apple Podcast: https://lnkd.in/dtJNVreY
0 Comments