THINK ABOUT IT: HVORDAN SER FREMTIDEN FOR DET DANSKE MEDIELANDSKAB UD?

February 26, 2024
THINK ABOUT IT: HVORDAN SER FREMTIDEN FOR DET DANSKE MEDIELANDSKAB UD?

Den nyeste rapport om medieudviklingen fra DR fortæller blandt andet om et fald i danskeres brug af sociale medier. Facebook har det særligt hårdt, men også et nyere medie som TikTok bliver brugt mindre. Hvad er forklaringen på den tendens? Til gengæld går det stadig godt på podcastmarkedet. Så hvordan tilrettelægger man bedst sin PR-strategi for de to medier?

I dette afsnit har vi besøg af medieanalytikerne Ea Hansen og Malene Kaasgaard Christiansen fra DR – Danmarks Radio Analyse , som forklarer, hvor medieudviklingen bærer hen. Det handler blandt andet om en mere fragmenteret brug af medier på tværs af aldersgrupper, hvor det gyldne mantra om at kommunikere specifikt til målgruppen – og specifikt på det enkelte medies præmisser – er godt at være ekstra opmærksom på.

De to gæster spår ikke sociale mediers død i nogen nær fremtid, men der kan anes en tendens til, at mediebrugerne har nået et mætningspunkt, siger de. Så det er måske tid til at lægge strategien om. Og selvom podcastmarkedet kan synes mættet, er der måske alligevel et potentiale for vækst gemt et sted.

“Think About It” kan høres på alle de kanaler, hvor du lytter til podcast, så husk at følge os, så I ikke går glip af de fremtidige episoder.

Lyt med på Podimo, Spotify: https://lnkd.in/d5JpGiQJ eller på Apple Podcast: https://lnkd.in/dtJNVreY

Share this post

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *